• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Det händer absolut inget med % betyget när mina FF försvinner , Väldigt märkligt.
Dessutom finns det ingen uppdatering för mitt UC score sedan september.
Har mailat UC och frågat. Jag fick först bara en information om hur allt går till. Mailade igen och önskade svar på mina frågor :)

Är det inte så att % betyget ska ändras direkt när en FF försvinner? Nu har jag 3 FF som försvunnit under 2 månader men inget har hänt. Och min totalt skuld är väldigt minskad. Otroligt märkligt.

% betyget är i realtid. När ff försvinner eller tillkommer ser man smabbt en skillnad. Om 3ff försvinner och inget händer så måste du ha ett annat bagage som tynger. Anmärkningar, Kfm, 87 andra ff? Just UC score har hängt sig som jag kommenterat i tidigare inlägg i alla fall för mig och jag har ett mail från UC att de erkänner felet och jobbar på det.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Det händer absolut inget med % betyget när mina FF försvinner , Väldigt märkligt.
Dessutom finns det ingen uppdatering för mitt UC score sedan september.
Har mailat UC och frågat. Jag fick först bara en information om hur allt går till. Mailade igen och önskade svar på mina frågor :)

Är det inte så att % betyget ska ändras direkt när en FF försvinner? Nu har jag 3 FF som försvunnit under 2 månader men inget har hänt. Och min totalt skuld är väldigt minskad. Otroligt märkligt.
Det beror nog på dina övriga förutsättningar samt hur många FF du har.
Om man har 15 och 3 försvinner så har man fortfarande väldigt många, då är det inte så konstigt att det inte påverkar betyget.
Har man däremot 4 och 3 försvinner så ska det ju såklart göra lite skillnad.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
% betyget är i realtid. När ff försvinner eller tillkommer ser man smabbt en skillnad. Om 3ff försvinner och inget händer så måste du ha ett annat bagage som tynger. Anmärkningar, Kfm, 87 andra ff? Just UC score har hängt sig som jag kommenterat i tidigare inlägg i alla fall för mig och jag har ett mail från UC att de erkänner felet och jobbar på det.


Nej inga anmärkningar, inget kronofogden heller. Aldrig heller haft något sånt så inget som ligger och någonstans som skulle orsaka det.
Har 7 FF kvar varav 1 i december, 2 i januari, 1 i mars , 1 i april ,1 i maj och 1 i juni.
Men jag har ett stort underskott , eftersom jag på mina skulder betalar grymt mkt ränta. Kan det vara det ?
Tycker det är väldigt märkligt då jag fått förändrat betyg tidigare om ca 1-2 % varje gång då mina skulder minskar avsevärt eftersom jag kör snöbollseffekten.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det beror nog på dina övriga förutsättningar samt hur många FF du har.
Om man har 15 och 3 försvinner så har man fortfarande väldigt många, då är det inte så konstigt att det inte påverkar betyget.
Har man däremot 4 och 3 försvinner så ska det ju såklart göra lite skillnad.

Ja, det är ju logiskt. Men mitt betyg har blivit som bäst när FF försvann när jag hade väldigt många FF och nu över tid som dom minskar så händer inget alls.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Ja, det är ju logiskt. Men mitt betyg har blivit som bäst när FF försvann när jag hade väldigt många FF och nu över tid som dom minskar så händer inget alls.
Svårt att finna logiken i UC's beräkningsmodeller, men det är helheten som avgör betyget. 7 eller 10 FF kanske inte påverkar vilket betyg du får då allt annat ger så högt utslag.
Sen har ju UC varit lite skakigt sista tiden så det kan också va en orsak till att det inte rör sig som man tycker det bör.
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Svårt att finna logiken i UC's beräkningsmodeller, men det är helheten som avgör betyget. 7 eller 10 FF kanske inte påverkar vilket betyg du får då allt annat ger så högt utslag.
Sen har ju UC varit lite skakigt sista tiden så det kan också va en orsak till att det inte rör sig som man tycker det bör.

Bara gillar läget då och vänta och se :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
Antalet FF påverkar enligt mig avsevärt mycket mindre betyget både upp och ner än vad det gjort för låt säga två år sedan.
 
Senast ändrad:
E

Ett skämt

Gäst
Poäng: 0
Att minUC är ett skämt är sedan gammal. Att UC är skit är lika gammal - tar betalt för en tjänst där man får se sitt UC betyg, men sedan är det HELT annorlunda när man försöker samla sina lån.

Ja, olika banker får olika betyg, olika mycket info - det vet jag. Men rimligtvis borde ju man i minUC kunna se det sämst tänkbara som UC kan rapportera om man vill.

Och nu är Cashbuddy tillbaka - är det UC eller Cashbuddy som valt det? Varför hoppas det?

Vilket jävla skämt UC är som företag som ansvarar något som har så stor påverkan på folks ekonomi och liv.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Hoppsan vad givmilda uc blev helt plötsligt. Skrev ett mail och undrade varför min score stått still alla dessa månader trots ändrade lån / belopp och förfrågningar. Fick 4 månader återbetalt. Å scoren skulle synas nu I dagarna. Då tekniska problemen ska vara "lösta"
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp